Internkontroll i Snåsa kommune

Status

Avsluttet

status-3

Prosjektet undersøker hvordan Snåsa kommune har organisert og praktisert sin internkontroll på overordnet nivå. Revisjonen viser at kommunen har et politisk og administrativt delegeringsreglement, men at praktiseringen av delegering har svakheter. Kommunen har flere verktøy og prosesser for internkontroll, men dokumentasjon, rutiner, risikovurderinger og rapportering er ikke tilstrekkelig utviklet. Kommunestyret mottar ikke årlig rapportering slik loven krever. Revisor anbefaler å etablere fast årlig rapportering til kommunestyret, tydeliggjøre den overordnede internkontrollen, styrke rutine- og risikostyringen, og gjennomføre risikovurdering av internkontrollen som sådan.

Last ned rapporter

Internkontroll i Snåsa kommune

Last ned
Etikett:
Type:

Kontaktpersoner

Marius Johnsborg

Forvaltningsrevisor
Steinkjer

Johannes Nestvold

Forvaltningsrevisor
Steinkjer