Internkontroll i pleie og omsorg

Status

Avsluttet

status-3

Overhalla kommune har oversikt over områder i virksomheten hvor det er risiko for svikt eller mangel på etterlevelse av myndighetskrav. Det er tilrettelagt for å melde HMS-avvik i pleie- og omsorg, ledelsen har oversikt over meldte HMS-avvik og avvikene blir fulgt opp i henhold til prosedyrer. Omorganiseringen av arbeidsoppgaver på sykeheimen og innføring av årsturnus med langvakter har fått inn mer kompetanse på helg. Oppgavedelingsprosessen har medført at sykepleiere og helsefagarbeidere får frigjort tid til å utføre profesjonsoppgaver. Ledelsen i pleie- og omsorgstjenestene har oversikt over medarbeidernes kompetanse og behov for opplæring og tilrettelegger for å rekruttere tilstrekkelig fagkompetanse. Kommunen innhenter og vurderer erfaringer fra pasienter, brukere og pårørende i noen grad, men har ikke gjennomført brukerundersøkelser i pleie- og omsorg de siste år.

Last ned rapporter

Internkontroll i pleie og omsorg

Last ned
Etikett:
Type:

Kontaktpersoner

Mette Sandvik

Forvaltningsrevisor
Brekstad

Tor Arne Stubbe

Fagleder
Trondheim